11 Haziran 2009 Perşembe

Efsanevi Kanadalı Şarkıcı/Besteci Loreena Mckennitt Sessiz Sedasız Geldiği Safranbolu'dan Son Derece Etkilenmiş


Kelt müziğiyle doğu müziklerini buluşturduğu şarkılarıyla dünya çapında 15 milyona yakın albüm satan ve yaşayan bir efsaneye dönüşen Kanadalı şarkıcı/besteci Loreena McKennit daha önce sessiz sedasız geldiği Safranbolu'yu son verdiği röportajda överek, unutmadığını ve etkilendiğini vurguladı.İşte Loreena McKennitt ile yapılan röportajdan bir alıntı... İstanbul ve Türkiye'ye olan ilginiz sadece Keltlerin atalarının ayrıca Türkiye topraklarında da olduğuna inanıl-dığı için mi? Türkiye'nin birçok yerini gezdim… Kelt tarihinin kökleri beni çok çekiyor ama E-fes'ten, Kapadokya'ya, Konya'ya Türkiye'den de çok etkilendiğimi söyleyebilirim… Özellikle Anka-ra ve Konya arasında ziyaret ettiğim Kervansa-ray büyüleyiciydi… Ankara Konya' ve Safran-bolu', daki misafirperverlik, dükkanlar, Kervan-saray hepsi beni çok etkilediler.. Kapadokya'da çekimler de yaptık… Kapadokya olağanüstü… Son albümünüz ayrıca Hz.Mevlana Celaleddin Rumi'ye de gönderme yapıyor, bir şarkı yazarı olarak Sufilik ve Hz.Mevlana'dan nasıl etkilendiniz?Tıpkı Kelt müziğinden etkilendiğim gibi sanki içgüdüsel olarak hazırdım.. Hz.Mevlana ve Sufi bakış açısı evrensel ve çok güçlü… Saf ve aşk dolu…Hissettiğim aşktı… Başka türlü tarif edemem….Albümleriniz kişisel farkındalığınıza nasıl yardımcı oluyor, albümleriniz siz neyseniz o mu? yoksa hala kendinizi arıyor musunuz?Bize asla gözükmeyen gizemler var.. Sadece bu dünyanın bütün zenginliklerini ve gizemlerini kabul etmemiz gerekiyor…Ben sadece ölümlü dünyanın araçlarını kullanarak zaten varolanları yansıtıyorum, başka insanlarla paylaşmak için kendi yöntemlerimi keşfediyorum ve keşfetmeye devam ediyorum…Bizim algılarımızın ötesinde gizemler var

Hiç yorum yok: